Gdyńska Trójka jest szkołą z definicji międzynarodową, nic dziwnego, że systemowo realizowana jest współpraca z innymi krajami w oparciu o fundusze unijne. Nasze projekty przekładają szkolną wiedzę na praktyczne i interdyscyplinarne działania, wzbogacając ją o wymiar społeczny i obywatelski oraz wpisując w międzynarodowy kontekst. Działania projektujemy w trosce o sukces zawodowy i prywatny obywateli świata, którymi są nasi uczniowie. To istotny atut w procedurze aplikacyjnej na polskie i zagraniczne uczelnie a także podwaliny nowoczesnego CV.
Co roku realizowane są przynajmniej dwa projekty w ramach programu Erasmus+, gdzie uczniowie spotykają się w krajach partnerskich realizując ambitne działania w międzykulturowych i wielojęzycznych zespołach rówieśniczych. Prężnie działa współpraca on-line za pomocą platformy e-Twinning: uczniowie oprócz inteligencji międzykulturowej, umiejętności lingwistycznych i komunikacyjnych rozwijają tu także kompetencje cyfrową.
O jakości realizowanych projektów niech świadczy prestiż otrzymanych przez Trójkę nagród: trzykrotnie zostaliśmy laureatami European Language Label przyznawanego przez Komisarza UE ds Młodzieży oraz MEN; otrzymaliśmy nagrodę jakości eTwnning, wygraliśmy europejski konkurs Move 2learn, learn 2 move. Nasz najnowszy projekt został wybrany jako wzorcowy przykład dobrych praktyk w dobie COVID-19 przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji.
Last but not least, rokrocznie kwalifikujemy się do finału Euroscolii, czyli obradach Europejskiego Parlamentu Młodzieży w Strasburgu.
Nauczyciele gdyńskiej Trójki korzystają z kolei z zagranicznych kursów doszkalających oraz tzw. job shadowing, czyli obserwacji uczestniczącej w szkołach kontynentu.
Warto dodać, że uczniowie Trójki próbują sił we własnych autorskich inicjatywach w oparciu o sieć międzynarodowych relacji, które III LO zbudowało dzięki kolejnym projektom. Aktualnie uczniowie rozwijają aż 8 międzynarodowych mikro inicjatyw np. Pod patronatem UNICEF, Fundacji Santander, OBESSU czy Urzędu Miasta Gdynia.