Uczniowie realizujący w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii projekt „Dzisiaj Jutro Pojutrze” nie tylko przekazują wiedzę o sztucznej inteligencji w formie wykładów i prezentacji (o czym pisaliśmy tutaj oraz tutaj), ale również napisali Raport AI, będący podsumowaniem prezentacji i study guidem, dzięki czemu odbiorcy po zakończeniu spotkania mogli otrzymać skondensowaną wiedzę, notatki oraz przewodnik o tym, jak korzystać z modeli sztucznej inteligencji dostępnych w Internecie.
Uczestnicy projektu stworzyli także Kodeks etyki AI w edukacji, widziany z perspektywy uczniów i skoncentrowany na etycznym korzystaniu z technologii w szkołach. Podzielili się swoją wiedzą oraz przemyśleniami zawartymi w utworzonym przez siebie Raporcie i Kodeksie na spotkaniu dla gdyńskich dyrektorów organizowanym przez Gdyński Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.
Autorzy kodeksu etyki i raportu to uczniowie: Jan Adach, Anna Bernat, Lena Maria Czerwińska, Aniela Dlouchy, Nikodem Geraszek, Julia Hintz, Olga Kowalczyk, Maja Kozłowska, Magdalena Kraszewska, Anna Michalak, Marianna Skowronek i Marta Majewska. Nad realizacją projektu czuwały nauczycielki w III LO w Gdyni – dr Anna Czernihowska-Tymoszyk i Anna Rzepa – koordynatorka 3LAB.
Zapraszamy do lektury Raportu-„Sztuczna Inteligencja w Sektorze Edukacji” oraz unikalnego Uczniowskiego Kodeksu Etyki Użytkowania Sztucznej Inteligencji, które zostały stworzone przez młodzież gdyńskiej Trójki.