Dwanaścioro uczniów z kl. 1z, 1b, 1a oraz z 1h po wzięciu udziału w rekrutacji do tegorocznej edycji projektu Teatralny Pasjans, organizowanego przez Gdański Teatr Szekspirowski w ramach Edukacji do Kultury. Gdańsk. otrzymało pozytywną rekomendację do pracy nad aktorskim warsztatem. Jesienią ruszą kilkumiesięczne przygotowania do wystawienia na deskach GTS Hamleta Williama Szekspira.
Uczniowie zaprezentowali swoje rozumienie koncepcji przestrzeni teatru jako agonu. Według tego zamysłu przedstawienie jest próbą syntezy wiedzy o dramacie szekspirowskim, jest też ukonkretnioną wariacją na temat mitu czarownic w kulturze, ale w swym podstawowym zamierzeniu, tożsamym z dziejami tragizmu, najwznioślejsza ze sztuk zakłada katartyczne doświadczenie – przeżycie trwogi i litości. Zdjęcia oddają charakter prac nad spektaklem.
Oto skład Zespołu: Helena Przewięda, Basia Kaźmierska, Dorota Słowi, Andrzej Bansleben, Karolina Bukowska, Kuba Kamiński, Marcelina Kręcicka, Marianna Kasprzyk, Marysia Gryglewska, Natalia Sikorska, Natalia Poleszak, Tomasz Basir, Wiktor Bogucki, Łucja Mielnik i Lena Siatecka – Liderka.
U moich podopiecznych doceniam szeroki zamysł, pierwsze próby całościowego ujęcia koncepcji pracy, realizowanego w klasie MYP projektu Czarownice Makbeta, podziwiam wyobraźnię sceniczną, niesłabnący żywioł twórczy, zachwyt nad teatrem – uniwersum świata Szekspirowskiego. I jeszcze – wrażliwość na słowo, krzewienie ideału sztuki interpretacji, zgodnej z wykładnią Audena: „wystarczą dobitne słowa i dobra dykcja.”
Aleksandra Francuz